Trajnim i online i kombinuar: kalimi nga burimeve plotësuese në ato parësore
Të rinjtë përballen me pasiguri në lidhje me tranzicionin nga arsimi në botën e punës dhe pasojat e papunësisë afatgjatë. Në vende të tilla si Shqipëria ku papunësia e të rinjve është më shumë se 20%, ndikimi i një krize të menjëhershme mund të jetë i konsiderueshëm.
Përhapja e pandemisë COVID-19 ka sjellë ndërprerje të menjëhershme në jetën e përditshme të njerëzve në Shqipëri, ashtu si dhe sektorët ekonomikë, socialë dhe prodhues, në të cilët mbështeten shoqëritë. Bizneset dhe ofruesit e trajnimeve joformale preken menjëherë, aktivitetet dhe planet e tyre janë lënë në pritje. Ndërsa trajnimi në klasë është pezulluar për të gjithë ofruesit e trajnimeve, ata ofrues që kishin investuar në mësimin dixhital ishin në gjendje të përshtaten shpejt me situatën dhe të ofrojnë trajnime në internet. Këta ofrues nuk e pezulluan plotësisht veprimtarinë e tyre, por përkundrazi arritën të ruanin kursantët e tyre, dhe në disa raste edhe fituan të rinj.
“Fillova të ndjek një kurs për Programim Java në Albanian ICT Academy. Doja të vazhdoja trajnimin, por mbyllja për shkak të COVID-19 ndërpreu klasat, “thotë Anxhelo Cenomeri, 18 vjeç, nga Shqipëria. Pandemia COVID-19 ka paraqitur sfida unike për të gjitha llojet dhe nivelet e të mësuarit, përfshirë shkollimin, praktikën dhe zhvillimin e aftësive.
Sidoqoftë, nga kjo situatë mund të lindin mundësi, veçanërisht kur të rinjtë dhe prindërit e tyre, për çudi në një farë mase, janë të gatshëm të përballen me të. Siç thotë shkrimtari, C.S Lewis, “vështirësitë shpesh i përgatisin njerëzit e thjeshtë për një fat të jashtëzakonshëm.” Kjo është edhe pjesa ku RisiAlbania, një projekt i Agjencisë Zvicerane dhe Bashkëpunimit për Zhvillim (SDC), ka investuar dhe përshtatur mësimin dhe bashkëpunimin online, në kontekstet lokale për të siguruar vazhdimësinë e mësimit dhe trajnimit.
Një nga mësimet e përftuara gjatë kësaj kohe ështëse pandemia ka përshpejtuar kalimin drejt mësimit të kombinuar (blended), një qasje ndaj edukimit që kombinon materiale online dhe metodat tradicionale në klasë. Qasja nuk është më plotësuese, por një burim i rëndësishëm i mësimit dhe aftësimit.
RisiAlbania ka mbështetur sektorin e TIK për zhvillimin e aftësive joformale për rreth dy vite. Kjo nuk ka ndodhur rastësisht pasi u bazua në një kuptim të mirë të rëndësisë dhe mundësive që zhvillimi i aftësive në TIK u ofron karrierave të ardhshme të të rinjve në Shqipëri. Me ndryshimin e natyrës së botës së punës, mundësitë e ardhshme të punësimit u ofrohen të rinjve me aftësi dixhitale, ndërkohë që disa ekonomi parashikojnë një hendek aftësish të punonjësve.
Shqipe Shehu, 24 vjeç, është një nga të trajnuarit që kishte filluar trajnimin online në Front End Development para izolimit për shkak të pandemisë COVID-19. Kursi është prezantuar nga Tirana Center of Technology, një nga ofruesit e trajnimeve që RisiAlbania ka mbështetur. “Unë u regjistrova në një kurs online sepse jetoj larg qendrës së trajnimit. Pra, shpërthimi i pandemisë nuk ka ndikuar tek unë. Unë kam shpresa të mëdha për të gjetur punë si programuese pasi të përfundoj trajnimin. ”
Në vjeshtën e vitit 2018, RisiAlbania mbështeti dy lloje të qasjeve inovative: e para u mbështet në klasat virtuale, të zhvilluara në kohë reale, me ndërveprim të lartë dhe ku përgjithësisht një pedagog ndjek shtatë studentë; risia e dytë është platforma në internet e videove të regjistruara, 100% online ose një model hibrid, me 30% të trajnimit si praktikë në klasë dhe 70% video të regjistruara online.